van de Voorzitter

Gepubliceerd op 2 mei 2022 om 13:54

Na twee jaar kunnen en mogen we weer. Dat hoor je steeds weer. Ook bij de VTV is dat zo, na twee jaar komt er weer een Truckshow. De voorbereidingen zijn alweer in volle gang. We gaan nog niet vol uitpakken, daar is de tijd te kort voor. Maar hij komt. Ook de Behendigheidswedstrijden zal er een onderdeel van zijn. Dit jaar gaan de Wereldkampioenschappen weer door. Deze zijn dit jaar in Kroatië.

De ontspanningscommissie is weer volop bezig om iets te organiseren. De moeilijkheid is wat en hoeveel mensen doen er mee. Het aantal deelnemers moet natuurlijk wel de moeite waard zijn. Het kost namelijk wel veel tijd en inzet van de mensen die het organiseren.

De Truckruns gaan ook weer van start. Op 9 april 2022 zijn we bij Bartimeushage in Doorn geweest. De mensen hebben hier twee jaar naar uitgekeken en ja hoor daar waren ze weer. Het was een mooie en gezellig dag. Corona is er nog wel want er was een groep die niet meekon vanwege Corona. Zo’n 80 auto’s met passagiers zijn lekker onderweg geweest.

Op 3 september 2022 gaan we voor de veertigste keer met de cliënten van Zideris rijden. Al 40 jaar Truckersdag en nog steeds met veel plezier. Wat is er veel gebeurd in die tijd. Enkele van hen rijden al zo lang mee, als ik eraan denk… ja waar blijft de tijd. Maar we mogen het nog steeds met veel plezier doen en het fijne is dat er nog steeds mensen zijn die hieraan willen meewerken. Alleen kunnen we het niet en willen we het ook niet.

Op 24 september gaan we naar de Heijgraeff in Woudenberg. Daar zijn we ook al 38 jaar aanwezig. De cliënten hier hebben ook iets meer hulp nodig om in de vrachtwagen te komen. Maar als ze mee willen gaan ze ook mee. Een hele klus maar met goede mensen die bereid zijn om alles te geven, zodat zij in de auto komen, komt het goed. Ik heb dit zelf ook vele jaren gedaan. Je bent aan het einde van de dag moe maar voldaan. De voorbereidingen zijn al in volle gang.

Truckstar festival Assen 2022

In het weekend van 30 en 31 juli is er weer een Truckstar festival. Net als voorgaande jaren werken wij hieraan mee. De vrijdagavond gaan we weer helpen met het inparkeren van de vele vrachtwagens die kunnen komen. Ik heb ook al afgesproken dat we weer op het terrein bij de camping achter het Welkom Centrum mogen staan, net als andere jaren. Als je meegaat moet je bereid zijn om vrijdag op z’n laatst vroeg in avond aanwezig te zijn, 19.00 uur is al te laat, en dat loopt door tot de laatste auto op z’n plek staat. We moeten over de kosten voor het weekend om de tafel gaan zitten. Maar als je mee wil kan je je al wel opgeven. Dan kunnen we op tijd de kaarten bestellen bij Truckstar.

Corona heeft veel slachtoffers geëist maar lang niet alle mensen zijn hieraan overleden. Zo is de gevreesde ziekte die kanker heet, ook een ziekte waar veel mensen aan overlijden. Gelukkig is hij ook te behandelen. Daar hebben we ook voorbeelden van, ik wil hier gaan namen noemen, maar enkele weken geleden is bij mij ook kanker in de alvleesklier geconstateerd. Eind november kreeg ik heel veel last van de galblaas. Heb toen twee weken in het ziekenhuis gelegen. Naar huis gegaan in afwachting dat de galblaas verwijderd kon worden. In februari was het zover, kijkoperatie, maar de galblaas zat zo vast dat het niet verantwoord was. Ik kwam met een drain thuis. Die heeft er vier weken in gezeten. Bij een controle is de drain er weer uit gehaald en zou de galblaas eruit gehaald worden. Nadat eerst een CT-scan werd gemaakt, bleek ik al uitzaaiingen in de buik te hebben. Toen werd het een heel ander verhaal. Begin mei wordt nu gestart met chemokuren. We hebben de zwaarste gekozen en hopen dat die aanslaat. Nu ik dit schrijf is het 25 april, vanmorgen ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een intakegesprek. Vrijdag 29 april wordt een Port A Cath geplaatst en maandag 2 mei wordt gestart met de chemokuur. Hoe het verder zal gaan, zal de toekomst leren. We hebben al veel belangrijke dingen geregeld. We hopen samen en met de familie nog tijd te hebben om leuke dingen te doen.

Bedankt voor de kaarten die ik heb gekregen.

Jan Vlastuin

Reactie plaatsen

Rene van Barneveld
2 jaar geleden

Gaan de truckruns van 3 en 24 september nog door? Wellicht wil ik mij aanmelden om met een vrachtwagen mee te rijden.

J van Holland
2 jaar geleden

wij zijn chauffeurs van transportbedrijf Koller uit Amersfoort graag willen wij met een aantal aito's meerijden , waar kunnen wij ons opgeven?