De VeenendaalseTruckers Vereniging

De geschiedenis

In september 1981 is de Veenendaalse Truckers Vereniging opgericht door Jan Vlastuin en Jacob Engelage. Zij hebben dit destijds opgericht omdat er veel parkeerproblemen waren (thuis en onderweg). Toen er onderweg weer eens over de problemen werd gesproken, kwam het idee om een Truckers Vereniging op te richten. Want met zijn allen sta je sterker dan alleen en misschien kwamen er wel meer ideeën op tafel. Na enkele weken voorbereiding werd op zaterdag 5 september 1981 de oprichtingsvergadering gehouden in het chauffeurscafé ‘De Afrit’ in Veenendaal.

Wie we zijn
Wij zijn een groep enthousiaste chauffeurs die een truckersvereniging in leven willen houden.

Wat we doen
Wij organiseren jaarlijks een truckshow, er is 1 keer per kwartaal een Bakkie, Balletje & Biertje en is er onder andere eenmaal in het jaar een bowlingavond. Houdt onze evenementenpagina in de gaten hiervoor.

Wat we willen bereiken
We willen in de toekomst meer evenementen organiseren zoals naar de IAA Hannover en Truckshow Skäne. Meer leden zorgen er voor dat wij als vereniging groeien en deze uitstapjes kunnen doen. Enthousiast geworden? Wordt lid voor €35 per jaar!

Waarom we dit doen
Vroeger had je meer verenigingen dan nu. Toch willen wij de Veenendaalse Truckers Vereniging een nieuw leven in blazen. Dit om oude herinneringen op te halen en nieuwe herinneringen te maken, om een grote chauffeursfamilie te creëren die weer naar elkaar seint of een hand op steekt. Maar ook zodat de chauffeurs elkaar in levende lijven spreken in plaats van alleen  maar via social media. We willen er ook voor zorgen dat het een hobby wordt voor chauffeurs om met elkaar naar bijvoorbeeld een Bakkie, Balletje & Biertje te komen.